Mar 12, 2009

Ya ALLAH

Sejak kebelakangan ni , aku rasa ingin terus mendekati mu Ya ALLAH .

Entri sebelum ni aku ada cerita pasal ESQ kan? ESQ pada ku memang satu pendekatan yang baik dan fenomena baru bagi kita semua . Mungkin ada antara korang semua yang pernah dengar dan mungkin tidak pernah dengar . ESQ membuatkan aku sedikit sebanyak berubah . Aku dah baca buku Pak Ary . Agak susah pada mulanya nak baca sebab bahasa yang digunakan adalah bahasa indonesia . Banyak jugak perkataan yang aku xtau .

Setiap orang lain caranya untuk berubah menjadi orang yang dekat kepada ALLAH . Ada yang sejak dari kecil dapat didikan yang sempurna . Aku pun macam tu . Yelaa kalo x , xkanlaa aku pandai sembahyang kan? Itu adalah asas dalam kehidupan kita . Cuma bergantung kepada diri kita sendiri sama ada nak laksanakan ataupun tidak . Betulkan?

Macam aku pulak , frankly speaking laa kan kalo tengah ada masalah memang time tu laa rajin sangat sembahyang , baca Al-Quran dan Yaasin after sembahyang . Kenapa aku macam ni ea? (Ok , for those yang rasa entri ni xsyok untuk dibaca , never mind . I'm just saying about myself and how i felt before) .

Last week , aku baca buku ESQ for teen . Mudah memahami dan sangat best . Xtaulaa kenapa . Tapi dari situ , aku boleh belajar sesuatu tentang EQ , IQ dan SQ . Oklaa secara ringkasnya , pernah x korang rasa xbahagia , walaupun korang dari family yang senang ? Walaupun selalu dapat markah yang tinggi dalam kelas ? Walaupun duit banyak dalam bank ? Walaupun pakai kereta yang best-best ? Walaupun kerja yang high class ? Walaupun dapat bf / gf yang baik ? Mesti pernah kan . Sebab aku pun macam tu . Lagi satu , pernah korang rasa x , kenapa aku belajar ? Kenapa aku hidup ? Kenapa aku kene kerja ? Kenapa ? Kenapa ? Kenapa ? Jawapannya mudah je , kita kene perlu ada EQ , IQ dan SQ . Baru laa sempurna dan bahagia . Nak tau apa perbezaan ketiga-tiganya ? Sila tunggu entri seterusnya .

Pada 21/2/09 , aku pergi ke GEMAH - Gerakan Asma'ul Husna di Dewan Merdeka , Kg Melayu majidee . Belajar tentang Asma'ul Husna . Sangat best ! Dan aku berdoa supaya Asma'ul Husna itu sentiasa ada dalam diri .


"Allah mempunyai Al Asma'ul Husna, maka bermohonlah kepada-Nya dengan meneyebut Al Asma'ul Husna itu"


No comments: