Mar 29, 2009

Earth Hour

Wah dah lama aku xberblogging kan ? Lately ni sangat busy . Banyak plak keje kene buat . Tapi sebenarnye aku xdelaa bersungguh-sungguh pun buat keje tu semua . Sebab aku lebih banyak berjoli kesana sini . Yela duit gaji selama 3bulan baru dapatkan . Memanglaa aku akan berjoli even hari sekolah . Mane xnye , balik sekolah singgah JJ . Walaupun xde sale sangat . Tapi setiap aku ke JJ mesti ade je barang yang aku beli . Duit rm50 sekarang dah kecik sangat dah . rm50=rm10 je! Budak kecik pun dah xheran dengan rm50 . Apatah lagi aku . Haha .

Oklaa untuk entry kali ni , aku nak cite pasal Earth Hour . Aku bukan laa pencinta alam tapi memang patut pun buat macamni sebab bumi kita dah semakin uzur . So apa salahnnye kalo kita menyokong kempen Earth Hour ni . Bukan lama pun , sejam je . Tapi aku tengok kat bandar JB terang benderang je . Macam disiang hari . Lampu-lampu menyala . Jadi , secara kesimpulannya , masyarakat kita masih lagi tidak menyedari tentang perkara-perkara camni . Mungkin bagi mereka , ia satu bende yang melecehkan , menyusahkan atau membebankan untuk dilakukan . Apa sangat yang susah ye . Just turn off all the electricity for only one hour! Agaknya kalo dah kene bencana atau penyakit berjangkit baru nak sedar kot . Oklaa masing-masing ada pendapat tersendiri .

Aku sebagai rakyat Malaysia yang sangat baik menyokong Earth Hour ni . Aktiviti yang aku buat masa Earth Hour;

1. 8.15pm - masih kat JJ Tebrau

2. 8.30pm - on the way ke bandar JB , dengar radio tapi tiba-tiba Hot.fm senyap . oh diorang
pun support jugak

3. 8.45pm - sampai ke bandar JB memang sangat terang . sana sini ada lampu . lepak di Thats Cafe . waa bestnye diorang support jugak . sampai kat sane je , anak boss tengah light on the candle . so sweet .

4. 11.00pm - ke JJ tmn U plak . singgah kedai jap .

5. 11.50pm - sampai laa umah .

Candles


Yeah! Support Earth Hour


That's Cafe


Saya juga support!




*Aktiviti makan-makan yang paling best!

No comments: