Aug 14, 2010

Berpuasa di home sweet home .

Hai selamat hari Sabtu . Semoga Sabtu korang penuh makna . Ceh wahhhh , yela ada orang tengah super happy sebab hari Sabtu , dia dekat JB ok . Diulangi lagi sekali , JB . Hahahaha . Aku update blog ni dekat rumah JB . Yahuuuuuuu ! Gembira tak terkata . Alhamdulillah setelah sebulan lebih jugak tak balik rumah , akhirnya aku selamat sampai . Perjalanan semalam dari KL-JB penuh dengan cabaran . Kenapa cabaran ? Sebab sebelum aku gerak balik JB , aku kena siapkan semua kerja sebelum aku bercuti panjang . Eh actually takde laa panjang sangat , cuma dua hari je . Aku memang tak boleh cuti panjang sebab nanti kang huru hara laa office tu . Cettt , macam orang penting je kan . Tapi memang betul pun .

Semalam , aku gerak balik JB dalam 4.30 pm jugak laa . Huh , dah start jammed wei tapi alhamdulillah jammed tu tak berpanjangan sebab lepas je tol Sungai Besi dah ok dah . Mungkin jammed tu disebabkan orang bekerja dah balik rumah . Musim bulan puasa ni kebanyakan company bagi balik awal , tu pasal laa pukul 4.00 pm pun dah start jammed . Sampai R&R Seremban , aku berhenti nak beli air dan roti . Yelaa memandangkan memang sure punya aku akan berbuka dalam kereta , so kena laa beli . Kang ada jugak yang pengsan dalam kereta . Hihi .

Sampai je dekat km180 kot , tiba-tiba je jammed . Oh jalan punya jalan , subhanallah ada accident rupanya . Uuuu makkkk aiiii terkejut wei , lori tu terbalik dan tersangkut kat divider lepas tu pulak (klik sini untuk tengok gambar tu , ni aku sempat ber-FB masa accident tu , so terus je upload) , tengok belah kiri jalan , banyak gila kereta-kereta lain yang terlibat sama . Almaklumlah , hari hujan dan jalan pun licin . Mungkin diorang dah break pun still tak dapat control lagi kan . Bila tengok accident tu , hati aku mula berdebar-debar dan resah . Takut sangat . Terus berdoa semoga perjalanan aku dilindungi Allah S.W.T . Kejadian-kejadian macam ni kita boleh elakkan dengan memandu berhati-hati . Thank you Allah for safety journey :)))



[Noted : Hari ni nak buka makan Nando's]

No comments: