May 30, 2010

Makan-makan kat AL-RAWSHA


Hari ni tengah ada mood nak update semua cerita yang dah berbulan-bulan dan berlapuk . Makan memang menyeronokkan . Tapi kena beringat ye , makan jugak boleh membawa kepada penyakit kalau asyik makan benda yang mengandungi bahan-bahan yang boleh menggemukkan dan meng... ah tak tahu laa meng apa lagi .

Entry kali ni pulak , cerita makan-makan dengan teman sepejabat . Walaupun diorang ni semua masuk biggest looser tapi peduli apa laa kan , makan tetap makan . Fuh i loike ! Aku yang tak masuk pun sibuk hari-hari nak timbang berat tapi tu laa hari-hari kecewa berat badan asyik turun . Pelik laa . Kenapa eh asyik turun je berat ? Sebab banyak sangat buat kerja ke apa? Kalau sebab banyak buat kerja , aku akan kurangkan buat kerja kat office . Kehkehkeh .

Kawan-kawan kat office aku memang superb best . Sebab kaki makan , kaki gossip , kaki panjang , kaki cepat kuar lunch dan ooo yee kami bukan kaki kipas boss macam orang tu . Tu yang seronok duduk kat office tu walaupun boss garang macam harimau dan suka melenting . Mungkin boss pun lahir tahun harimau macam aku kot . 

Laa paragraph keempat baru nak masuk cerita makan-makan ke ? Haishhh tak boleh jadi ni . Ok , mari kita mulakan jalan-jalan cari makan . Rancangan kami ni boleh lawan Maria Tunku Sabri punya makan-makan laa jugak . Huhu . Sebab kitaorang makan ramai-ramai tapi dia makan sensorang . Iskk tak baik tau makan sensorang , nanti gemuk sensorang . Kehkehkeh . 

PM untuk jalan-jalan cari makan kitaorang yang pertama ialah Kak Azy . Pehh memang terbaik laa hidangan yang dipilih . Kak Azy booked tempat makan dalam bilik . Fuyohhh memang betul-betul Arab laa babe . Lepas makan boleh terus baring macam ular sawa kekenyangan . Bak kata Aril AF7 , terbaik wok ! Kehkehkeh . Cerita pasal makanan yang di-order pulak . Pehhhh memang sedap laaa ! Awesome ! Menangis wa cakap lu . Boleh kenyang seminggu kalau makan sorang . Tapi takleh nak kenyang seminggu sebab makan 20 orang . Kitorang makan lamb mandi , chicken mandi , grill chicken kebab , grill lamb kebab , humus , dan macam-macam rasa lagi . Aku pun lupa nama setiap menu . Tapi korang boleh je tengok entry sebelum ni . Ala yang pasal Al-Andalus tu . Menu sama cuma sedap ke tak sedap jek haa . Tapi bagi aku semua pun sedap .

Sesi makan kat sini memang seronok sampai tak nak balik rumah . Korang nak tahu tak , kitorang lepak dalam bilik yang siap ada bantal dan macam tilam gitu . Peh , tu kalau aku tidur , memang pagi esok laa baru nak bangun . Gila ke apa ? Oooo ye , sesi makan-makan kami juga tak ketinggalan dengan sesi gossip hangat . Hahaha . Tiba-tiba je teringat pasal Kak Ama . Tak pasal-pasal je dia yang lembut tu jadi agresif keesokkan harinya . Oppsssss ! Terlebih suda~

Apa-apa pun , meh sini aku kasi alamat Al-Rawsha . No. 71 , Jalan Damai , Off Jalan Ampang , KL . Baik kan aku ? Siap kasi alamat lagi . Ok , kengkawan selamat mencuba di sini ! Anda pasti berpuas hati .


The foods :)


Hehe . Ni laa boss kecik ngan boss besar .
Diorang bab-bab makan memang sporting !


Ok , pinggan masih kosong lagi .
Yelaa belum start makan lagi kan .


Haaa yummy yummy yummy kan??


Dari kiri : Yang duduk sangat sopan tu Kak Zura , 
Kak Azy , Azral , Kak N .


[Noted : Lagi sejam nak balik KL , 
sempat lagi aku update blog]

No comments: