Oct 1, 2009

Oktober sudah menjelma .

Hai . Lama dah saya xberblogging kan . Fuhhhhh almost 5 months kot . Betapa bz nye saya ni kan . Actually saya xleh nak surf internet sangat sejak kerja ni . Coz kat umah cheras mana ade streamyx cam umah JB , jadi keghairahan nak berinternet semakin kendur (betul ke penggunaan ayat saya ni) . *pssstttt perasan tak penggunaan kata ganti diri dah berubah . hehe . aku kepada saya .

Dalam sepanjang saya xberblog ni , banyak jugak hari-hari yang best aku lalui . Saya dah konvo . Wahh ada degree beb! Cam xcaye je kan . Rasa macam baru semalam pergi sekolah , balik sekolah buat kerja sekolah , pastu ada big exam cam SPM tu kan . Wakaka . Tapi itu dah 6 tahun berlalu . Dah tua dah saya ni . Dah patut berumah tangga kot (iskkk gatal pulak , masak pun xpandai tapi ada hati nak kawen plak . uiii xmungkin laa kan).

Cerita pasal konvo ni kan memang best laa kot . Konvo saya same date & day , same location , same U dan senang kata semuanye same ngan Muaz . Huhu . Happy kan?? Japp meh tengok gambar saya berkonvo. *psssttt lagi sekali . honeydew dah pun bertukar kepada nama Muaz .



I'm graduated from UTHM

B.Hons of Manufacturing and Mechanical Eng.
+ B. Hons of Real Estate Management



My very big family


Next story , cerita hari raya laa kan . Tu je yang boleh saya kongsikan dengan peminat-peminat diluar sana . Hehe . Ok , hari raya tahun ni memang agak sadis jugak laa . Sebab ape? Sebab nya rumah Muaz terbakar seminggu sebelum raya . Kesian sangat kat dia sekeluarga . Syukur sangat sebab semua ahli keluarga selamat daripada sebarang kecederaan . Cuma yang tak boleh diselamatkan , rumah yang No.9 Jalan Kemuliaan 33 , Tmn . Universiti Skudai . Rumah No.11 totally ok . Mesti korang pelik kan dengan No rumah dia? Meh sini dengar , rumah Muaz berkembar , so ada dua alamat laa kan . Paham kan . Masa kejadian tu , Muaz kat Pasir Gudang , saya pulak kat KL . Seingat saya masa tu saya berbuka puasa kat De'Templer , Tmn Melawati . Dapat tahu je dari Muaz , berderau darah saya . Saya tak percaya langsung . Masa tu saya call dia dengan niat nak tanya buka apa .

*perbualan telefon :
Saya : Hello , syg ngah buat apa tu?
Muaz : Rumah org terbakar syg .
Saya : Haaa? Sumpah?
Muaz : *&?!@#$%$6@!! (perkataan yang terkeluar dari mulut Muaz amat memeranjatkan . tidak sesuai menjadi tontotonan khalayak ramai) . SYG INGAT BENDA-BENDA MACAMNI ORG NAK MAIN-MAIN KE? (haaa amek kau . kene sebijik ). Ok laa syg , nanti org call balik .
Saya : OK.

Uuuu takut gila Muaz marah camtu . Yela , saya ingat dia maen-maen ke apa kan . Masa tu , saya otw balik ke rumah Cheras dari De'Templer . Sampai umah , terus telefon Zaid , tanya macamana dengan rumah . Then Zaid pun cerita . Memang terkejut sangat . Cuba korang bayangkan kalo musibah ni berlaku kat korang , mesti dah patah semangat kan? Kalo laa saya yang kene , saya tak tahu nak buat apa . Saya simpati atas apa yang berlaku kat Muaz dan keluarga . Mudah-mudahan kejadian ini memberi hikmah kepada mereka . Alhamdullilah Muaz dan keluarga banyak dapat bantuan dari banyak pihak . Mak Muaz adalah seorang pegawai tinggi jugak kot kat Pejabat Pendidikan Daerah JB , so banyak laa bantuan yang dihulurkan . Saya dapat datang rumah dia pun sebelum Hari Raya . Memang teruk sangat . Tapi tak apa ye syg , berSABARlaaa . *sempat tolong pasang langsir + tumbuk kacang

Ok jom tengok gambar raya tahun ni . Tema family : maroon


My siblings without ayah & emak
(diaorang kat kedai , tengah buat kueh raya for MAS order)


Hj. Busno and Hajjah Patonah family's


Raya versi KLIA Holdings


Raya versi Jelajah KL
(destinasi : ampang , kajang , klang , kg baru , gombak , wangsa maju)


Ok . Thats all . Penat dah .

No comments: